Studenci

ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE

Prawo własności intelektualnej / Ochrona własności intelektualnej
 
  1. Krajowe i międzynarodowe źródła prawa własności intelektualnej
  2. Pojęcie i cechy utworu w świetle przepisów prawa autorskiego
  3. Przedmioty prawa autorskiego – katalog i ogólna charakterystyka
  4. Osobiste i majątkowe prawa autorskie
  5. Plagiat i jego konsekwencje prawne
  6. Autoplagiat – pojęcie, cechy, konsekwencje dyscyplinarne
  7. Wynalazek jako przedmiot patentu - przesłanki patentowalności wynalazków
  8. Komercjalizacja praw własności intelektualnej
  9. Dozwolony użytek osobisty – pojęcie i zakres
  10. Dozwolony użytek publiczny pojęcie i zakres
  11. Wzór użytkowy i jego ochrona
  12. Znak towarowy i jego ochrona
  13. Ochrona wizerunku na podstawie przepisów prawa autorskiego

Nauka o polityce
 
  1. Politologia jako nauka. Tradycje politologii w Polsce i na świecie. 
  2. Metody badań politologicznych. Paradygmat tradycjonalistyczny i behawioralny. 
  3. Polityka jako rudymentarna kategoria politologiczna – różne ujęcia definicyjne (historyczne i współczesne) 
  4. Determinanty polityki 
  5. Pojęcie władzy. Typy władzy. Metody sprawowania władzy. 
  6. Ideologia i doktryna polityczna – pojęcia, przykładowe ideologie i doktryny i ich składowe. 
  7. Komunikowanie polityczne. Marketing polityczny i marketing wyborczy – strategie, narzędzia, zasady 
  8. System polityczny i jego elementy. Typologia systemów politycznych.
  9. Forma państwa i ustrój państwa.
  10. Zasady ustrojowe RP

LINKI DO MATERIAŁÓW PROF. M. MATCZAKA I PROF. E. ŁĘTOWSKIEJ:

https://www.youtube.com/watch?v=wzZ2vFdCGgw

https://www.youtube.com/watch?v=D4gttL1h8EU



Public relations w ochronie zdrowia
  1. Pojęcie marketingu
  2. Marketing transakcyjny i relacyjny
  3. Ewolucja marketingu
  4. Marketing – moda czy konieczność?
  5. Funkcje i cele marketingu
  6. Strategia marketingowa – cele, zasady budowania, elementy składowe
  7. Cechy nowoczesnego marketingu
  8. Koncepcje marketingu – od 4 P do 10 P
  9. Public relations w różnych ujęciach definicyjnych
  10. Rola PR
  11. PR a marketing
  12. Specyfika medycznego PR
  13. Certyfikacje i akredytacje w ochronie zdrowia a wizerunek organizacji medycznej
  14. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w placówce ochrony zdrowia
  15.     Instrumenty PR i marketingu w ochronie zdrowia
  16.     Marka, wizerunek, tożsamość, reputacja
  17.     Rynek ochrony zdrowia – pojęcie, typologia

Marketing, public relations, reklama, zarządzanie
 
  1. Pojęcie marketingu
  2. Marketing transakcyjny i relacyjny
  3. Ewolucja marketingu
  4. Marketing – moda czy konieczność?
  5. Funkcje i cele marketingu
  6. Strategia marketingowa – cele, zasady budowania, elementy składowe
  7. Cechy nowoczesnego marketingu
  8. Koncepcje marketingu – od 4 P do 10 P
  9. Public relations w różnych ujęciach definicyjnych
  10. Rola PR w przedsiębiorstwie
  11. PR a marketing
  12. Instrumenty PR i marketingu
  13. Marka, wizerunek, tożsamość, reputacja
  14. Komunikacja marketingowa – wewnętrzna i zewnętrzna
  15. Pojęcie reklamy
  16. Typy reklamy
  17. Funkcje reklamy
  18. Otoczenie organizacji
  19. Rynek – pojęcie, typologia
  20. Organizacja – rodzaje, zasoby, procesy
  21. Pojęcie zarządzania
  22. Funkcje zarządzania
  23. Koncepcje i metody zarządzania (reengineering, benchmarking, lean management, outsourcing, outplacement, zarządzanie marketingowe, zarządzanie procesowe)

Prof. ucz. dr hab. Michał Kaczmarczyk

Wyższa Szkoła Humanitas
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
kom: 605-301-168
e-mail: rektor@humanitas.edu.pl