ZAGADNIENIA EGZAMINACYJNE
Prawo własności intelektualnej / Ochrona własności intelektualnej
- Krajowe i międzynarodowe źródła prawa własności intelektualnej
- Pojęcie i cechy utworu w świetle przepisów prawa autorskiego
- Przedmioty prawa autorskiego – katalog i ogólna charakterystyka
- Osobiste i majątkowe prawa autorskie
- Plagiat i jego konsekwencje prawne
- Autoplagiat – pojęcie, cechy, konsekwencje dyscyplinarne
- Wynalazek jako przedmiot patentu - przesłanki patentowalności wynalazków
- Komercjalizacja praw własności intelektualnej
- Dozwolony użytek osobisty – pojęcie i zakres
- Dozwolony użytek publiczny pojęcie i zakres
- Wzór użytkowy i jego ochrona
- Znak towarowy i jego ochrona
- Ochrona wizerunku na podstawie przepisów prawa autorskiego
Nauka o polityce
- Politologia jako nauka. Tradycje politologii w Polsce i na świecie.
- Metody badań politologicznych. Paradygmat tradycjonalistyczny i behawioralny.
- Polityka jako rudymentarna kategoria politologiczna – różne ujęcia definicyjne (historyczne i współczesne)
- Determinanty polityki
- Pojęcie władzy. Typy władzy. Metody sprawowania władzy.
- Ideologia i doktryna polityczna – pojęcia, przykładowe ideologie i doktryny i ich składowe.
- Komunikowanie polityczne. Marketing polityczny i marketing wyborczy – strategie, narzędzia, zasady
- System polityczny i jego elementy. Typologia systemów politycznych.
- Forma państwa i ustrój państwa.
- Zasady ustrojowe RP
LINKI DO MATERIAŁÓW PROF. M. MATCZAKA I PROF. E. ŁĘTOWSKIEJ:
https://www.youtube.com/watch?v=wzZ2vFdCGgw
https://www.youtube.com/watch?v=D4gttL1h8EU
Public relations w ochronie zdrowia
- Pojęcie marketingu
- Marketing transakcyjny i relacyjny
- Ewolucja marketingu
- Marketing – moda czy konieczność?
- Funkcje i cele marketingu
- Strategia marketingowa – cele, zasady budowania, elementy składowe
- Cechy nowoczesnego marketingu
- Koncepcje marketingu – od 4 P do 10 P
- Public relations w różnych ujęciach definicyjnych
- Rola PR
- PR a marketing
- Specyfika medycznego PR
- Certyfikacje i akredytacje w ochronie zdrowia a wizerunek organizacji medycznej
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w placówce ochrony zdrowia
- Instrumenty PR i marketingu w ochronie zdrowia
- Marka, wizerunek, tożsamość, reputacja
- Rynek ochrony zdrowia – pojęcie, typologia
Marketing, public relations, reklama, zarządzanie
- Pojęcie marketingu
- Marketing transakcyjny i relacyjny
- Ewolucja marketingu
- Marketing – moda czy konieczność?
- Funkcje i cele marketingu
- Strategia marketingowa – cele, zasady budowania, elementy składowe
- Cechy nowoczesnego marketingu
- Koncepcje marketingu – od 4 P do 10 P
- Public relations w różnych ujęciach definicyjnych
- Rola PR w przedsiębiorstwie
- PR a marketing
- Instrumenty PR i marketingu
- Marka, wizerunek, tożsamość, reputacja
- Komunikacja marketingowa – wewnętrzna i zewnętrzna
- Pojęcie reklamy
- Typy reklamy
- Funkcje reklamy
- Otoczenie organizacji
- Rynek – pojęcie, typologia
- Organizacja – rodzaje, zasoby, procesy
- Pojęcie zarządzania
- Funkcje zarządzania
- Koncepcje i metody zarządzania (reengineering, benchmarking, lean management, outsourcing, outplacement, zarządzanie marketingowe, zarządzanie procesowe)